קורס PMO

קורס ניהול פרוייקטים PMO

"PMO" (Project Management Office או בעברית "משרד ניהול פרויקטים"), הינו מחלקה או צוות בתוך ארגון/ חברה האחראים לפיקוח וניהול פרויקטים הקשורים לתחום בו עוסק הארגון/ החברה.
התפקיד העיקרי של PMO הוא לספק תמיכה והדרכה למנהלי פרויקטים ולצוותים לאורך מחזור חיי הפרויקט, מה שמבטיח למעשה את הצלחתו של הפרויקט. אלו המועסקים בניהול פרויקטים הם מנהלי פרויקטים שעוברים הכשרה ו/או קורס ניהול פרויקטים PMO המעניק להם תעודה מקצועית, ידע וכלים יישומים נרחבים לעבודה בתחום זה.

מיהו מנהל פרויקטים ומהם תחומי אחריותו?

על מנת להבין יותק לעומקו של עניין במה עוסק PMO הנה כמה תחומי אחריות מרכזיים המשויכים בדרך כלל למנהל הפרויקטים:

  • מתודולוגיות ותקנים: מנהלי פרויקטים קובעים ואוכפים מתודולוגיות, תהליכים וסטנדרטים לניהול פרויקטים בארגון. הדבר מבטיח עקביות, יעילות ושיטות עבודה מומלצות בביצוע פרויקטים.
  • פיקוח על פרויקטים: מנהלי פרויקטים מפקחים על פרויקטים באמצעות הגדרת מדיניות, נהלים והנחיות ייעודיות לכל פרויקט ופרויקט. הם מבטיחים כי הפרויקטים מתואמים עם היעדים הארגוניים, תוך התאמת דרישות רגולטוריות ועמידה בתקני איכות.
  • ניהול תיקי פרויקטים: מנהלי פרויקטים מנהלים את כלל הפרויקטים בארגון, תוך תיעדוף המתבסס על יעדים אסטרטגיים, זמינות משאבים והערכת סיכונים. מנהלי PMO מסייעים לעתים קרובות בבחירת פרויקטים, הקצאת משאבים ומעקב אחר התקדמות הפרויקט.
  • ניהול משאבים: מנהלי PMO עוזרים למטב את הקצאת המשאבים בין פרויקטים לתוכניות. הם עוקבים אחר ניצול משאבים, מזהים "צווארי בקבוק" פוטנציאליים כדי להבטיח שלפרויקטים יש את כוח האדם והכישורים הדרושים כדי להצליח.
  • דיווח ומדדים: מנהלי פרויקטים אוספים ומנתחים את נתוני הפרויקט בכדי לספק דוחות מדויקים ועדכניים על ביצועי הפרויקט.
  • הדרכה ותמיכה: מנהלי PMO מציעים תוכניות הכשרה, חונכות ואימון למנהלי פרויקטים וצוותים בארגון.
    הם מספקים תמיכה בתכנון פרויקטים, ניהול סיכונים, מעורבות בעלי עניין ותחומי ניהול פרויקטים אחרים בכדי לשפר את יכולות מסירת הפרויקטים.

על-ידי הקמת PMO בארגון / חברה, ניתן לשפר את שיעורי ההצלחה של פרויקטים ואת שיתוף הפעולה, ולהבטיח הצלחת פרויקטים עקבית תוך התאמה טובה יותר ליעדים אסטרטגיים.

קורס ניהול פרוייקטים PMO

ניתן לראות יותר ויותר ארגונים ו/או חברות בהם מוקם PMO על מנת ליצור גורם ניהולי / פיקוחי בכל הנוגע לתחום הפרויקטים תוך הדרכה וליווי העובדים באמוץ מתודולוגיות חדשות הרלוונטיות לתחום הפרויקט.
כל ארגון או חברה המעוניינים בהצלחת הפרויקטים אותם היא מריצה, כדאי כי יעבירו את עובדיהם המיועדים לכך קורס ניהול פרויקטים ,PMO מה שיבטיח ניהול נכון של הפרויקט, טיפול מיידי בבעיות הנוצרות תוך כדי  ובסופו של פרויקט גם להגדלת הרווחיות ולשביעות רצון כלל המנהלים וכמובן לקוחות הקצה.

מה נלמד בקורס ניהול פרויקטים PMO ?

  • סקירה כללית של מנהלי פרויקטים, מטרתם ותפקידם בארגונים.
  • בחינה מעמיקה של הפונקציות והשירותים הניתנים בדרך כלל על ידי מנהלי הפרויקטים. כולל ניהול תיקים, פיקוח על פרויקטים, מתודולוגיות, דוחות ומדדים, ניהול משאבים וניהול סיכונים.
  • הדרכה כיצד להקים ולהטמיע PMO בארגון, כולל הבנת ההקשר הארגוני, הגדרת היקף ה-PMO ויעדיו.
  • אסטרטגיות להערכה ופיתוח PMO בארגון. זיהוי הזדמנויות לשיפור ויישום שינויים לשיפור האפקטיביות של PMO.
  • מבוא לכלים ולטכנולוגיה המשמשים PMO לתמיכה בניהול פרויקטים, כולל הכרת כלים מתקדמים ותוכנות לניהול פרויקטים, מערכות לדיווח וכו'.
  • בנוסף נלמד בקורס ניהול זמן, ניהול מסגרת תקציב, ניהול סיכונים וכיו"ב. ישנם קורסי PMO בהם ידרשו המשתתפים להגיש פרויקט גמר ובו כלל הנושאים אשר למדו במהלך הקורס.

חשוב לציין כי, העומק והרוחב של כל נושא הנלמד בקורס PMO עשויים להשתנות בהתאם למשך הקורס וקהל היעד. בעת בחירת קורס PMO, מומלץ לעיין בסילבוס הקורס כדי לוודא שהוא תואם את מטרות ההכשרה ואת תחומי הידע הספציפיים שרוצים לרכוש.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp